onsdag den 17. september 2014

Lidt om CSUN

Nu har jeg været i LA i 3 uger og endelig er tingene ved at falde så meget til ro at jeg har tid til at blogge.

Der er så meget at fortælle men i dag vil jeg fortælle lidt om det at studere på California State University, Northridge.
Biblioteket
Det er et stort Universitet, de siger at skolen areal er større end Disneylands :-)
Der går omkring 38.000 studerende; der er et kæmpe bibliotek, diverse parker og grønne områder, kaffebarer rundt omkring på Campus, en bank, en boghandler & Macstore, juice bar, fastfood steder, kæmpe træningscenter og udendørs pool.
Og så er der et sundhedshus, - hvilket nok er det smarteste i verden. Der er både læger, fysser, tandlæger, kiropraktor, øjenlæger osv. + et apotek. Så hvis man kommer til skade er der altid hjælp at hente. Mine hofter driller rigtigt meget, så er rigtig glad for at have muligheden for at gå til lægen og om nogle uger komme til fys!


Jeg køber flere gange om ugen en stor Nonfat Iced Latte fra Freudian Sip (Skolens svar på Starbucks) til 23 kr. :-) Det er varmt, varmt, varmt. HELE tiden. Den sidste uge har temperaturen været på 40-43 C.

Træningscenteret er kæmpe stort, der er en indendørs løbebane på 3 sal, foruden en basketbold bane, en klatre-væg osv. Der er alt man kunne forestille sig. Der er hold hele tiden, og har været til min første yoga time i søndags.

Der er store grønne områder hvor man kan sidde under palmerne og læse. Egern hopper frem og tilbage på skolens område og kaster gerne bark ned på en, fra palmerne hvis du sidder tæt på.

Kæmpe stort bibliotek som har diverse læse-rum som man kan booke.
Og så er der selvfølgelig også en kaffebar i biblioteket :-)

Jeg har undervisning i forskellige afdelinger rundt på campus, i 3 forskellige for at være præcis.
I alle klasser sidder man på stole som har et klapbord skruet på, - de er plastik stole og der er INGEN plads på bordet. Stolene er på ingen måde behagelige og det er så upraktisk, men igen, der er plads til mange stole og det er nok pointen i det hele.

Jeg har kun undervisning på minder hold, vi er omkring 25 på 3 af mine hold og 45 på det sidste. Det er dejligt at holde fast i rutinen med klasseundervisning hjemmefra.


En af de næste dage kommer der en update hvor jeg fortæller lidt mere om mine forskellige fag :-) Det er spændende, - og MILEVIDT fra hvad vi kender til i Danmark.

Parken foran Biblioteket
Indgang til Træningscenteret

Klar med Iced Latte :-)

Kig op til palmerne
Sen aften træning

Mellemtimer - udendørs lektielæsning



Ingen kommentarer:

Send en kommentar