tirsdag den 19. august 2014

At rejse

En lang flyvetur kan være en udfordring for de fleste. Der kan være flere skift undervejs, ud og ind af fly og lufthavne.

Når jeg er på en lang rejse, er det vigtigt for mig at have proviant nok med til hele turen. Selvfølgelig er der på lange flyveture forplejning, som sædvanligvis kun er 1 × per fly. Der er desuden ventetid mellem fly, og hvad resten af flyturen - og rejsen? Der kan oftest gå lang tid, fra man lander i sidste lufthavn, til man ankommer til den endelige destination.

Heldigvis er sundere, frisk og let mad mere tilgængeligt i dag som rejsende. +Frisk frugt, oftest også udskåret. +salater med dressing on the side. +sandwich uden 100 forskellige tilsætningsstoffer, af god kvalitet og hvor der er tænkt på dyrevelfærden.
Vand kan købes alle steder, og man kan ofte finde juice og smoothies uden sukker. Innocent Smoothies finder man mange stedef, og er 100% ren frugt.

Men som jeg skriver: PROVIANT. :-)

Eftersom jeg får mad på alle mine 3 fly i dag (snack, morgenmad, snack) så har jeg pakket ekstra hjemmefra, fordi det er en lang dag, med  22 timers rejsetid.

2 pærer, 1 gulerod, hjemmebagt knækbrød. Desudenen stor pose med mandler, paranødder & rosiner. En økologisk chokoladebar 70 % fra Black & Greens, og en lille pakke med oreos (hvis det sku gå helt galt og jeg seriøst får brug for sukker).

Eftersom jeg fløj kl. 06 var jeg tidligt oppe = morgenmad i lufthavnen. I Billund havde de et fornuftigt tilbud, 1 rundstykke med øko smør og øko ost, + lidt marmelade og så valgte jeg udskåret frugt til. En god måde at starte dagen på.

På trods af proviantering, så skal jeg altid ind på Starbucks og have en skinny latte grande. Det er et must.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar