fredag den 24. oktober 2014

Karakter og eksamens status - halvvejs igennem semesteret

Som jeg tidligere har skrevet om, så har jeg eksamener, prøver og afleveringer igennem hele semesteret.
Nogle er gået godt, -andre knapt så godt :-) Men jeg kæmper videre. Jeg har indtil nu haft 4 eksamener, 1 i hvert fag, og næste uge går jeg igang med 2. runde eksamener.
Alle er uden noter og uden bøger, min ene lærer har åbne spørgsmål og de 2 andre bruger en Scantron!

Yes, en scantron. Og hvad er så det.. Ja, jeg var også meget overrasket, det lød jo så teknisk. Det er bare et helt almindeligt papir skema som er nummeret 1-100 svarende til spørgsmål og så er der A-E som svarmuligheder ud for hvert nummer.
Og man skal selvfølgelig bruge en blyant for at markere sit svar. Meget moderne ;-)

Well, en scantron eksamen er en smule nemmere eftersom det bare er med at vælge et svar ud af de forskellige svarmuligheder.

De andre eksamener er noget helt andet, - det er komplicerede spørgsmål og man skal kunne huske så meget ud af hovedet. Ikke nemt!

Min eksamen i Medical Nutrition Therapy 1 var simpelthen så svær! Jeg skulle kunne svare på diverse spørgsmål omkring hjertekarsygdomme, medicin, hvordan en bestemt medicin virker, hvad det påvirker, dosis osv. SÅ SVÆRT!
Forinden havde jeg forberedt 9 sider med noter, som jeg selvfølgelig ikke kunne huske det hele af! :-) Surprise! Nå, men så ved jeg også hvordan eksamener kommer til at forløbe fremover.
Det var ikke en stor overraskelse at jeg dumpede den eksamen, og utroligt nok var jeg ikke skuffet.


Bortset fra det klarer jeg mig ganske udemærket, har fået gode karakterer i mine afleveringer og andre eksamener. Hårdt arbejde betaler sig!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar